KAYBEDENLER KULÜBÜ’NDE VAROLUŞÇULUK VE ABSÜRT
(EXISTENTIALISM AND THE ABSURD AT KAYBEDENLER KULÜBÜ )

Yazar : Kağan Gariper    
Türü :
Baskı Yılı : 2015
Sayı : 14
Sayfa : 209-224
    


Özet
Diğer sanat dallarına göre daha genç bir sanatsal faaliyet olan sinema, kendinden önce gelişen türlerden ve özellikle de felsefi akımlardan beslenme yoluna gitmiştir. Sinemayı anlamak için felsefeye başvurmak, felsefede gelişen fikir akımlarının sinema filmlerine hangi noktalarda taşındığının çözümlenmesi ile anlam kazanmaktadır. Yönetmen Tolga Örnek tarafından beyaz perdeye yansıtılan Kaybedenler Kulübü filmi ile felsefede gelişen varoluşçuluk ve absürt akımlar çerçevesinde böyle bir ilişkiden söz etmek mümkündür. Bu çalışmada Kaybedenler Kulübü’nün varoluşçu ve absürt akımın izlerini taşıyan uyumsuzluk, bunaltı ve saçma düşünceleri ve yaşamın çelişkilerle dolu olması gibi izlekleriyle felsefe hangi ortak noktalarda birleştiği ve felsefe-edebiyat-sinema arasındaki benzerlikler ve ilişkiler ağından yola çıkılarak felsefede gelişen varoluşçuluğun ve absürt akımın Kaybedenler Kulübü adlı sinema filmi ile olan ortak özellikleri belirlenmeye çalışılacaktır.

Anahtar Kelimeler
Sinema, Kaybedenler Kulübü, Varoluşçuluk, Absürt, Yabancılaştırma.

Abstract
According to other arts cinema, which is the younger artistic activity, has sought to take advantage from growing species before it, and especially the philosophical. For understand the cinema to contact philosophy is to win mean with in movies in the philosophy of developing intellectual movements that moved the resolution which points. It is possible to talk about such a relationship with Kaybedenler kulübü which is directed by Tolga Örnek to projected on the big screen and existentialism and absurd trends developing within the framework of philosophy. In this work, Kaybedenler Kulübü existential and noncompliance with traces of the absurd current, anxiety and absurd ideas and philosophy with themes such as being full of contradictions of life is combined in which common philosophy and literature and the similarities and relationships between cinema, philosophy, starting from the network developed existentialism and absurd current Kaybedenler Kulübü named common features which will be determined by film.

Keywords
Cinema, Kaybedenler Kulübü, Existentialism, Absurd, Alienation.